הכוונה למקצוע ולימודים - ספרים פתוחים

בשביל מה צריך מכון למיון מועמדים?

אתם בוודאי שואלים  מה מכון למיון מועמדים יכול לתרום לי בנוסף למה שאני יודע על המועמד? הרי אתם מראיינים את המועמד, אז מה יכול מכון למיון כבר לעזור?

לכך יש מספר תשובות:

תכונות שאתם לא יכולים לאבחן

המלצות ממעסיק קודם שאי אפשר לסמוך עליהן

עסקים שאין בהם מומחה למיון מועמדים

תכונות שאתם לא יכולים לאבחן

יש תכונות אישיות שאין לכם כלים לאבחן אותן. תכונות שאפשר להעריך רק באמצעות מבחני מיון וניתוח מקצועי של פסיכולוג. הראיון לקבלת עובדים, שאתם עושים, הוא כלי מצויין כדי לחוש את המועמד ולהחליט האם יש לכם כימיה איתו. בזה אף אחד לא יכול להחליף אתכם. אבל זה לא מספיק. כל מועמד שרוצה לקבל תפקיד מתנהג בראיון קצת שונה מהדרך בה הוא מתנהג בדרך כלל. כל מועמד בראיון משתדל להיות כמה שיותר חיובי כי הוא רוצה לקבל את העבודה. כוונת המבחן הפסיכולוגי פעמים רבות נסתרת מעיני הנבחן. הוא לא יודע איך מפרשים את המבחן. וכן יש מבחנים הבודקים את אימות התשובות.

בנוסף לכך לתכונות מסוימות אפשר לתת ציון רק על ידי השוואה סטטיסטית מול מאות ואלפי נבחנים אחרים. לדוגמה, כישורים קוגניטיביים. מועמד יכול להיות מאוד חביב, משתף פעולה וידידותי, אבל אם הוא נדרש למתן פתרונות הדורשים יכולת ראייה מרחבית או הבנה מכנית לא תוכלו לאבחן בראיון בלבד

המלצות ממעסיק קודם שאי אפשר לסמוך עליהן

מעסיקים רבים מבקשים המלצות ממעביד קודם. הבעיה היא שאי אפשר לדעת האם אתם מקבלים חוות דעת אמיתית או לא.

למשל, אם המועמד שלכם הוא מועמד מצוין, אבל במקום העבודה הקודם לא מפרגנים לו כי הוא היה טוב מדי והוא פוטר כי המנהל שלו חשש ממנו. אותו מועמד לא יוכל לקבל הערכה טובה ואתם יכולים להפסיד אותו.

או להפך, נוכחתי במועמד בעל יכולת נמוכה מאוד שפוטר על ידי המעסיק הקודם כי לא היה טוב, אבל כדי לעזור לו הוא קיבל המלצה מצוינת עם הערה שהוא פוטר "בגלל ראורגניזציה".

עסקים שאין בהם מומחה למיון מועמדים

יש עסקים רבים שאין להם מחלקה לניהול משאבי אנוש. לרוב המנכ"ל או אחד מהמנהלים עושה את עבודת מיון המועמדים. אם המנכ"ל מומחה לדוגמה בתחום הכספים או השיווק או ההנדסה זה עדיין לא עושה אותו מומחה בתחום הערכת מועמדים לעבודה.

במיוחד בעסקים קטנים ובינוניים אין מחלקה לניהול משאבי אנוש ודווקא בעסקים כאלה קבלה של עובד לא מתאים הרבה יותר הרסנית מאשר בארגון גדול שיש לו מנגנונים רבים לניהול הארגון.

לסיכום, אם קיבלתם מועמד לא מתאים זה יעלה לכם הרבה יותר כסף מאשר קבלת שירות ממכון מיון שיכול להעלות במידה רבה את היכולת שלכם לקבל מועמדים טובים.

שאלות, הערות? מלא פרטים ואצור קשר חזרה