אימון למנהלי משאבי אנוש

אימון למנהלי משאבי אנוש

תוכן עיניינים

המחלקה החשובה ביותר בארגון זו המחלקה לניהול משאבי אנוש. אתם המסננת המחליטה מי יעבוד בארגון ומי לא. טעות שלכם במיון אנשים עשויה להשפיע על הארגון כולו. אם טעיתם ודחיתם מועמד שיכול להיות טוב לתפקיד זה יכול לעלות לארגון הרבה כסף. יותר גרוע אם טעיתם וקיבלתם מועמד שאינו טוב לתפקיד, זה יכול לפגוע בתפקוד של הארגון ולעלות הרבה יותר כסף.

אחרי שקראתם את דף קורות החיים, בשלב הראשון בתהליך המיון, אתם עושים ראיון קבלה לעבודה. ראיון נמשך לרוב בין רבע שעה ועד שעה. מחקרים מצאו שראיונות כאלה הם לרוב לא מהימנים ולא תקפים. או בקיצור – לא טובים. אבל יש דרכים לשפר אותם.

איך להפוך ראיון קבלה לעבודה לראיון טוב?

יש מספר דרכים להעלות את רמת המהימנות והתקפות של ראיון קבלה לעבודה. נזכיר פה כמה מהן.

הדרך החשובה ביותר היא להעלות את רמת המקצועיות של המראיין. כיוון שכולנו בני אדם בעלי ניסיון במפגשים בינאישיים. פיתחנו מנגנוני שיפוט והערכה של הזולת. אנחנו מחליטים מהר את מי אנחנו אוהבים ואת מי לא. אנחנו מרגישים למי אנחנו מתחברים ולפי זה מחליטים מי יהיו החברים שלנו. אבל השיטה הזו לא טובה ולא מתאימה כשיטה למיון מועמדים לעבודה בארגון. מראיין טוב, לא מספיק שיהיה מנוסה, עליו להיות מומחה ולהכיר את השיטות והדרכים להפוך ראיון גרוע לראיון טוב.

שיטה נוספת היא לשפר את ראיון הקבלה לעבודה להפוך אותו לראיון התנהגותי. בראיון קבלה לעבודה כל מועמד משתדל להציג עצמו באור חיובי. התפקיד של מנהל משאבי אנוש הוא להחליט האם יש אמת בדיווחים אלה. כדי שנוכל לקבל החלטות נכונות עלינו להפוך את הראיון לראיון התנהגותי על ידי כך שנכוון את הראיון להיות מעוגן במציאות. את זה עלינו לעשות על ידי כך שנשאל את המועמד שאלות המחייבות אותו להתייחס למציאות. לדוגמה, מועמד יכול להגיד שהוא משתף פעולה ואיש צוות טוב. תפקיד המראיין לדרוש מהמועמד להוכיח את זה. ולזה יש שיטות מיוחדות.

כדי להפוך את הראיון למהימן עלינו להפוך אותו לראיון מובנה. ידוע שאחד מכלי המיון הטובים ביותר למיון מועמדים לתפקידי פיקוד בצ.ה.ל. הוא ראיון מובנה שפותח בצבא. הראיון המובנה ייחודי בכך שיש בו מבנה אחיד של שאלות לכל המועמדים לתפקיד, וההערכה של המראיין לא נעשית רק לפי תחושות בטן, אלא לפי ציונים ידועים מראש.

יתכן שיש קושי לבנות ראיון מובנה לקבלה לעבודה. אז שיהיה לפחות חצי מובנה.

התקבל לעבודה

איך להפוך להיות מראיין מצויין?

שתי הדרכים הטובות ביותר להפוך מראיין להיות מראיין טוב הן סדנאות קבוצתיות ואימון אישי של המראיין לקבלה לעבודה. בסדנאות ניתן להעביר חומר לימודי לקבוצה של מראיינים ולעשות סימולציות בפני כל הקבוצה. באימון אישי ניתן ללוות את המראיין אחד מול אחד ולהביא אותו לרמת מומחיות גבוהה.

איך לקרוא דוחות התאמה של פסיכולוגים?

כיום, יש ארגונים רבים ששולחים את המועמדים למבדקי מיון במכונים פסיכולוגיים. יש פסיכולוגים שנותנים בדף ההערכה ציון התאמה כללי וסופי ויש כאלה שנמנעים מכך. בכל מקרה אין להסתמך רק על ציון ההתאמה הכללי שמתקבל בחוות הדעת, אלא יש צורך להבין את תוכן חוות הדעת ובעיקר חשוב להבין על מה היא מושתתת.

בנוסף לכך חשוב לפתח קשרי עבודה עם המכון הפסיכולוגי כדי שהמכון יכיר היטב את הארגון ויכוון את חוות הדעת לאופיו הייחודי של הארגון. לדוגמה, יש הבדל בדרישות ההתאמה לתפקיד מנהל ייצור בארגונים שונים. ההבדל יכול להיות בגלל שוני בתפקיד, בתקשורת הפנים ארגונית המאפיינת את הארגון, באקלים הארגוני, בסוג המוצרים והתהליכים ובגורמים נוספים.

למה כדאי לעבוד איתי?
אייקון אדם חושב

פיתוח
מנהלים

אייקון שיחה

מענה טלפוני
לאחר סיום התהליך

אייקון ידיים עם לב

התהליך נעשה
איתי באופן אישי

אייקון מטרה

הצלחה
בהשגת היעדים

אייקון סימן בוצע

שאלונים
ומבחנים יחודיים

אייקון דיפלומה

ד"ר לפסיכולוגיה
תעסוקתית

מלאו את הפרטים
פוסטים על התהליך
מרצה בסדנה

סדנת מנהיגות

אם אתה יכול לעשות את כל העבודה לבד אינך זקוק לאנשים נוספים. אם לא, הרי אתה חייב להעסיק אנשים תחתיך ולנהל אותם. תפקידו של מנהל

קרא עוד »
ספר נהל את אישיותך - גרי

משפטים חכמים מהספר שלי

נהל את אישיותך בטיפוס על סולם ההצלחה "בכל  אחד מאתנו חבויים כוחות הרבה יותר חזקים ממה שאנחנו חושבים". "בחברת השפע רוב האנשים אינם רעבים. אבל

קרא עוד »