ייעוץ והכוונה
לבחירת מקצוע

ייעוץ והכוונה
לבחירה מקצועית

תוכן עיניינים

הכוונה מקצועית

ייעוץ לבחירת מקצוע יעזור לך למצוא את המקצוע המתאים לך. אנחנו נעזור לך לדעת ולהבין: מה מתאים לך / איך בוחרים בלימודים ומקצוע / איפה תוכל ללמוד / מי אתה / מה היכולות שלך / מה האישיות שלך.

הייעוץ כולל אבחון תעסוקתי ושיחות ייעוץ שבעזרתן הפסיכולוג המנוסה, ד"ר גרי טריגר, ידבר אתך איך עליך לבחור במקצוע שמתאים לך ויעזור לך לבחור נכון.  הייעוץ התעסוקתי מעלה את סיכוייך לבחור במקצוע מתאים.

פתחנו במיוחד בשבילך את האפשרות לבוא לייעוץ במכון או לקבל ייעוץ מרחוק באמצעות ZOOM.

להשארת פרטים לחץ/י כאן

האם גם אני צריך הכוונה מקצועית?

יש כמה קבוצות של אנשים שהכוונה מקצועית יכולה מאוד לעזור להם. בדוק האם אתה שייך לאחת הקבוצות.

  1. חיילים משוחררים וצעירים שעדיין לא בחרו כיוון מקצועי, קריירה או מסלול לימודים וצריכים הכוונה.
  2. אנשים בגיל 30-40 שעדיין לא רכשו מקצוע ורוצים לשדרג את עצמם מבחינה מקצועית.
  3. סטודנטים מוכשרים שהתחילו ללמוד ומתלבטים לגבי האפשרויות שלהם להמשך הלימודים כך שבסיומם יהיה להם מקצוע.
  4. בעלי תואר שסיימו לימודים ורוצים הכוונה מקצועית כדי לטפס בסולם הקריירה.
  5. אנשים בגילים שונים המעוניינים בהסבה מקצועית, כיוון שאינם נמצאים ברמת היכולת שלהם, ורוצים הכוונה תעסוקתית כדי לשדרג את הקריירה שלהם כשכירים או כעצמאים.
מנהל משרד מצליח

שלושת העקרונות לבחירת מקצוע מתאים

אצל רבים (ואתה לא רוצה להיות ביניהם) בחירת מקצוע נעשית בשיטת ה"נדמה לי", ללא בדיקה מספקת של הכיוון שבחרו ושל האפשרויות המתאימות להם. כל שנה ישנם סטודנטים רבים המבינים מיד בתחילת הלימודים שבחרו בלימודי מקצוע שאינם מתאימים להם. שלא לדבר על אלה שנוטשים את הלימודים אחרי שנה או שנתיים. עזיבת הלימודים באמצע עולה הרבה כסף, גורמת לבזבוז זמן יקר שהולך לאיבוד ומביאה לאכזבה ולעיתים אף לייאוש. את כל זה אתה יכול לחסוך לך אם תגיע להכוונה תעסוקתית.

כדי שתבחר במקצוע מתאים עליך לפעול לפי שלושה עקרונות חשובים לפיהם אנחנו בונים אתך את הייעוץ התעסוקתי.

  1. עקרון בחירת מקצוע על בסיס הנטיות המקצועיות. האם אתה יודע מהן הנטיות המקצועיות שלך? האם בדקת אותן מול האפשרויות בשוק התעסוקה? אלפים רבים של מחקרים מצאו שאנשים העובדים בתחום הנטייה המקצועית שלהם מצליחים יותר ומרוצים יותר.
  2. עקרון בחירת מקצוע על בסיס הכישורים הקוגניטיביים. בבחירת מקצוע יש בחירת לימודים. על מנת שתצליח, עליך לבחור במקצוע התואם לכישוריך. במהלך היעוץ המקצועי תוכל לעבור מערכת מבחנים מקיפה לבחינת יכולותיך בסוגי מקצועות שונים.
  3. עקרון בחירת מקצוע על בסיס קבלת החלטות נכונה. בהכוונה המקצועית אתה מגיע אלינו לשיחות, בהן אנחנו מדברים אתך על קבלת החלטות. כדי לבחור במקצוע מתאים יש להתחשב בשיקולים ובגורמים מסוימים שאותם תוכל לברר במהלך ההכוונה המקצועית.
נגר בעבודה

מה כולל תהליך הכוונה תעסוקתית?
"אבחון - ייעוץ - מעקב"

    1. צעד ראשון שיחות ייעוץ עם הפסיכולוג יועץ התעסוקה. בפגישה הראשונה אתך היועץ יתמקד בשני נושאים. הנושא הראשון הוא להכיר אותך. לדעת מה הם הרצונות, הציפיות, התקוות והשאיפות שלך; מול הפחדים, החששות, הכישלונות והחרדות. הנושא השני הוא הכוונה של היועץ איך לקבל החלטות לבחירה המקצועית. היועץ יסביר לך מה האבחון התעסוקתי יכול לתרום לך. ויסביר לך מהם הגורמים שאתה צריך להתחשב בהם בקבלת החלטה של בחירה מקצועית מתאימה.
    2. מידע על מקצועות ומקומות לימוד. על מנת שתוכל לקבל החלטה נבונה אתה זקוק למידע על מקומות הלימוד של המקצועות בישראל. אנחנו נכוון אותך איך להגיע למידע הנדרש.
    3. אבחון תעסוקתי מקיף. האבחון התעסוקתי מבוסס על שלושה מוקדים חשובים להכוונה מקצועית. המוקד הראשון הוא מבדק מבחני כושר קוגניטיבי. המוקד השני הוא מבדק נטיות מקצועיות. המוקד השלישי הוא מבדק אישיות הבוחן מהן תכונות האישיות שלך.
    4. מפגשי סיכום והסקת מסקנות. מטרת המפגשים לעזור לך להגיע לקבלת החלטות ביחס לכיוון המקצועי המתאים עבורך. במפגשים נפרוש בפניך את כל הפרטים שנאספו במהלך השיחה והאבחון התעסוקתי על מנת שתוכל להגיע למסקנה ולקבלת החלטה מושכלת. במפגשי הסיכום נדבר אתך על האפשרויות הקיימות בעולם העבודה, כולל דרכים לרכישת המקצוע. נדבר אתך על מקומות הכשרה אפשריים עבורך.

    במידה ותהיה מעוניין בתהליך ייעוץ ארוך יותר, כמובן תוכל לקבל שיחות ייעוץ נוספות שיעזרו לך להגיע לתכנון וליישום דרכך התעסוקתית.

    ועוד דבר, גם אחרי הייעוץ תוכל להיות אתנו בקשר טלפוני לצורך התייעצות.

    מחיר מיוחד לחיילים משוחררים ולבוגרי השירות הלאומי.

למה כדאי לעבוד איתי?

אייקון אדם חושב

פיתוח
מנהלים

אייקון שיחה

מענה טלפוני
לאחר סיום התהליך

אייקון ידיים עם לב

התהליך נעשה
איתי באופן אישי

אייקון מטרה

הצלחה
בהשגת היעדים

אייקון סימן בוצע

שאלונים
ומבחנים יחודיים

אייקון דיפלומה

ד"ר לפסיכולוגיה
תעסוקתית

מלאו את הפרטים