הכוונה ללימודים

הכוונה
ללימודים

תוכן עיניינים

ייעוץ והכוונה ללימודים

הייעוץ יעזור לך לבחור לימודים מתאימים. לימודים מתאימים הם לימודים שתוכל להצליח בהם. יש כאלה שמחפשים לימודים שיכשירו אותם למקצוע ויש אחרים המחפשים לימודים להעשרה עצמית. מרבית המקצועות דורשים לימודים. חלק מהפונים ללימודים הם צעירים בגילאי העשרים – שלושים. יש גם כאלה המחפשים לימודים בגילים מבוגרים יותר. פעמים רבות ההכוונה ללימודים באה ביחד עם הכוונה מקצועית. יש כאלה שמתחילים ללמוד מבלי לבדוק את עצמם בייעוץ ללימודים. רבים מהם טועים ומפסיקים את הלימודים. אולי גם לך כדאי להגיע להכוונה ללימודים.

פתחנו במיוחד בשבילך את האפשרות לבוא לייעוץ במכון או לקבל ייעוץ מרחוק באמצעות ZOOM.

להשארת פרטים לחץ/י כאן

האם גם אני צריך ייעוץ והכוונה ללימודים?

אם אתה נמצא באחת מהקבוצות המפורטות להלן מומלץ שתגיע להכוונה ללימודים:

  1. אם אתה צעיר שמתלבט ואתה רוצה לבחור מקצוע מתאים ולהתחיל ללמוד אותו, מומלץ שתגיע להכוונה ללימודים ביחד עם הכוונה מקצועית.
  2. אם אתה כבר מנהל קריירה. כבר בחרת במקצוע ועבדת בו, אבל כעת אתה מרגיש תקוע בקריירה, מומלץ שתגיע להכוונה מקצועית.
  3. אם אתה יודע איזה מקצוע אתה רוצה ללמוד אבל אתה לא בטוח מהם הלימודים שיתאימו לך כדי להשיג את המקצוע, מומלץ שתגיע להכוונה ללימודים.
  4. אם אתה מתלבט בין כמה מקצועות ואתה לא יודע איזה מהם יותר מתאים לך. רצוי שתגיע להכוונה ללימודים עם הכוונה מקצועית.
  5. אם אתה נמצא בגיל "אמצע החיים" וכבר עבדת במספר עבודות בלי לימודים וללא התמחות, והגעת למסקנה שאתה לא רוצה להמשיך להיזרק בין עבודות, אלא להיות מומחה בתחום מסוים. מומלץ שתגיע להכוונה מקצועית והכוונה לימודית כדי שתוכל להגשים את שאיפותיך.
  6. אם אתה שייך לקבוצת האנשים המחפשים כיווני התפתחות והעשרה ללא קשר עם בחירת מקצוע. אתה רוצה להתפתח כדי להעשיר את עצמך או אפילו להגשים חלומות. מומלץ שתגיע להכוונה ללימודים.
חדר הרצאות

למה כדאי לי לקבל הכוונה ללימודים

ההכוונה ללימודים ולמקצוע תוכל לחסוך לך הרבה כסף וזמן. ישנם רבים שמתחילים ללמוד במכללות או באוניברסיטאות מבלי לבדוק האם הכיוון אותו בחרו באמת מתאים להם. הם מתחילים ללמוד ובאמצע הלימודים מגיעים למסקנה שהבחירה שלהם הייתה טעות. טעות כזו לרוב עולה הרבה כסף ועלולה לגרום לבזבוז של שנה שלמה ולפעמים אפילו שנתיים או שלוש שנים. ההכוונה ללימודים תעזור לך לבחור כיוון לימודים מתאים.
במהלך הייעוץ נדבר אתך על שלושה דברים חשובים:

  1. מהן היכולות שלך והאישיות שלך
  2. מהן הדרישות ללימודים שונים
  3.  איזה לימודים מתאימים לך – איך צריך לקבל החלטות כדי לחבר בין התכונות שלך לבין עולם התעסוקה
אישה צעירה קוראת

מה כולל תהליך ההכוונה ללימודים?

  1. בשלב הראשון תיפגש לשיחות עם פסיכולוג מומחה, שישמע ממך מדוע פנית לייעוץ להכוונה ללימודים. כדי שנוכל לעזור לך לקבל החלטות חשוב לנו לדעת מי אתה ולמה פנית אלינו. בפגישות הפסיכולוג יסביר לך איך תוכל להיעזר בהכוונה ללימודים ומהו תהליך הייעוץ. במהלך הייעוץ תוכל לקבל הנחיות איך והיכן תוכל למצוא מידע על הלימודים השונים הקיימים בארץ ועל מקומות הלימוד באוניברסיטאות ומכללות.
  2. בהמשך הייעוץ נזמין אותך לאבחון לימודי מקיף שכולל בדיקה של (1) האישיות שלך, (2) תחומי העניין שלך, (3) כישורי הלמידה שלך ו-(4) הרצונות והשאיפות שלך.
  3. בסוף תגיע למפגשי סיכום והסקת מסקנות. מטרת המפגשים לעזור לך להגיע לקבלת החלטות ביחס ללימודים המועדפים עבורך. במפגשים נפרוש בפניך את כל הפרטים שנאספו במהלך השיחה והאבחון ללימודים שעשית. זאת על מנת שתוכל להגיע למסקנה ולקבלת החלטה מושכלת. במפגש הסיכום נדבר אתך על תחומי העניין שלך ועל רמת הלימודים המומלצת עבורך. וכן נדבר אתך על מקומות הכשרה אפשריים עבורך.

במידה ותהיה מעוניין בתהליך ייעוץ ארוך יותר, כמובן תוכל לקבל שיחות ייעוץ נוספות שיעזרו לך להתפתח מבחינת שאיפותיך ורצונותיך.
ועוד דבר, גם אחרי הייעוץ תוכל להיות אתנו בקשר טלפוני לצורך התייעצות.
מחירים מיוחדים יינתנו לחיילים משוחררים ולבוגרי השירות הלאומי.

הכוונה למקצוע ולימודים כיתת מבחן

למה כדאי לעבוד איתי?

אייקון אדם חושב

פיתוח
מנהלים

אייקון שיחה

מענה טלפוני
לאחר סיום התהליך

אייקון ידיים עם לב

התהליך נעשה
איתי באופן אישי

אייקון מטרה

הצלחה
בהשגת היעדים

אייקון סימן בוצע

שאלונים
ומבחנים יחודיים

אייקון דיפלומה

ד"ר לפסיכולוגיה
תעסוקתית

מלאו את הפרטים