הכוונה מקצועית לחיילים משוחררים

הכוונה מקצועית
לחיילים משוחררים

תוכן עיניינים

אם אתה חייל משוחרר או בוגר שירות לאומי ההכוונה המקצועית תעזור לך לבחור מקצוע מתאים. מקצוע כזה שייתן לך סיכויים טובים להצליח בחיים. בחירה במקצוע מתאים תיקבע כמה כסף תרוויח, מי יהיו החברים שלך, איך תתקדם בחיים וכל זה ישפיע גם על המשפחה שלך.

פתחנו במיוחד בשבילך את האפשרות לבוא לייעוץ במכון או לקבל ייעוץ מרחוק באמצעות ZOOM.

להשארת פרטים לחץ/י כאן

5 סיבות מדוע להגיע להכוונה מקצועית

אתה לא כמו כולם. אתה חייל משוחרר או בוגר שירות לאומי זאת אומרת שאתה צעיר בתחילת הקריירה שלך. הכוונה מקצועית והכוונה ללימודים יכולה להיות חשובה לכולם, אבל לך היא חשובה במיוחד. להלן 5 סיבות מדוע שכדאי לך להגיע להכוונה מקצועית.

  • אתה חייל משוחרר צעיר בלי ניסיון בעולם העבודה. עדיין לא התנסית בתחומים שונים של עבודות, אבל אתה רוצה וצריך  כבר עכשיו לקבל החלטה ולהתחיל את החיים האמיתיים שלך. כל החלטה שתקבל יכולה להשפיע על כל החיים שלך. על הכסף שיהיה לך, על המשפחה שלך ועל מי שיהיו החברים שלך. הכוונה מקצועית במסלול מיוחד לחיילים משוחררים תוכל לתת לך את המידע החסר.
  • כיוון שאין לך ניסיון בעבודות שונות אז גם אין לך הערכה האם אתה יכול להיות טוב במקצוע כזה או אחר. בהכוונה מקצועית ובהכוונה ללימודים לחיילים משוחררים אתה עובר מערכת מבחנים ושאלונים שעוזרים לך להבין את עולם המקצועות ואת הדרישות במקצועות שונים.
  • כיוון שאתה צעיר אתה לא יכול לדעת מהן היכולות שלך ביחס לאנשים אחרים. לכל מקצוע נדרשות יכולות אחרות ואתה צריך לשאול את עצמך באיזה תחומים יש לך יתרונות. בהכוונה המקצועית לחיילים משוחררים אתה עובר מבחנים הנדרשים במקצועות שונים ואנחנו נוכל להגיד לך מהם הכישרונות שלך לעומת אנשים אחרים. אם תבחר במקצוע שיש לך בו יתרון תוכל להצליח בו. אם תבחר במקצוע שלאחרים יש בו יתרון אבל לא לך, רוב הסיכויים שלא תגיע רחוק.
  • יש לא מעט אנשים, במיוחד צעירים כמוך, שמחליטים ללכת ללמוד מקצוע מבלי לעבור הכוונה מקצועית, והם לא יודעים אם המקצוע מתאים להם. רבים עושים בחירה לא נכונה שעולה להם הרבה כסף, זמן ואכזבה. אתה בוודאי לא רוצה להיות בין המאוכזבים. 
  • אתה כמו רבים בוודאי רוצה למצוא מקצוע שייתן לך הרבה כסף. אבל אם תבחר במקצוע שרבים עושים בו כסף אבל לך הוא לא מתאים אזי צפויה לך אכזבה מרה. יהיה לך מקצוע אבל אתה לא תהיה בין הטובים ולא תוכל להגשים את ציפיותיך. לסיכום ההכוונה המקצועית לחיילים משוחררים נותנת לך מידע חשוב איך לבחור במקצוע ומה כדאי לך להתחיל ללמוד.
חייכנית צעירה

מהי הכוונה מקצועית לחיילים משוחררים – ולמה אני צריך אותה?

 

אתה, כחייל משוחרר נמצא בתחילת דרכך בחיים. עד היום אמרו לך מה לעשות בבית ספר ובצבא. מהיום האחריות כולה נופלת על הכתפיים שלך ואתה רוצה להצליח ובגדול. תהליך ההכוונה המקצועית לחיילים משוחררים כולל אבחון תעסוקתי הנותן לך הערכה של האישיות, הנטיות והיכולות שלך. בנוסף לכך בשיחות הפסיכולוג התעסוקתי מדבר אתך על הדרכים הנכונות לקבלת החלטות נכונות בבחירה המקצועית.  הכוונה מקצועית מעלה את סיכוייך להצליח בחיים.

5 קבוצות של חיילים משוחררים שפונים להכוונה מקצועית

אם הגעת למסקנה שאתה כבר רוצה להתחיל את החיים, למצוא לך מקצוע מתאים ולהתחיל ללמוד, מאוד מומלץ שתגיע להכוונה מקצועית לחיילים משוחררים. אם אתה שייך לאחת מהקבוצות הבאות, אז כדאי לך להגיע להכוונה המקצועית:

  1. אני רוצה להתחיל ללמוד אבל אין לי כל מושג מה הוא המקצוע המתאים לי, ואיך צריך לבחור במקצוע.
  2. יש לי התלבטות בין 2-3 כיוונים מקצועיים שמושכים אותי וקשה לי להחליט מה יותר מתאים לי.
  3. כל פעם שאני שומע על מקצוע מסוים הוא ממש מושך אותי ואני כל הזמן מחליף את הדעה שלי.
  4. יש לי התלבטות לגבי מקצוע מסוים אבל אני לא בטוח שאני יודע איך לקבל החלטה נבונה.
  5. כבר בחרתי במקצוע אבל הייתי רוצה להיות בטוח שלא טעיתי. ואני רוצה לבדוק את עצמי.
חייכן צעיר

מה כולל תהליך ההכוונה המקצועית לחיילים משוחררים, שאני אעבור?

  1. צעד ראשון שיחות ייעוץ עם פסיכולוג תעסוקתי. בפגישה הראשונה אתך היועץ יתמקד בשני נושאים. הנושא הראשון הוא להכיר אותך. לדעת מהן הרצונות, הציפיות, התקוות והשאיפות שלך; מול הפחדים, החששות, הכישלונות והחרדות. הנושא השני הוא הכוונה של היועץ איך לקבל החלטות בבחירה המקצועית. היועץ יסביר לך מה האבחון התעסוקתי יכול לתרום לך. ויסביר לך מהם הגורמים שאתה צריך להתחשב בהם בקבלת החלטה של בחירה מקצועית מתאימה.
  2. מידע על מקצועות ומקומות לימוד. על מנת שתוכל לקבל החלטה נבונה אתה זקוק למידע על מקומות הלימוד של המקצועות בישראל. אנחנו נכוון אותך איך להגיע למידע הנדרש.
  3. אבחון תעסוקתי מקיף לחיילים משוחררים הנמשך על פני מספר שעות. האבחון התעסוקתי מבוסס על שלושה מוקדים חשובים להכוונה מקצועית. המוקד הראשון הוא מבדק מבחני כושר קוגניטיבי. המוקד השני הוא מבדק נטיות מקצועיות. המוקד השלישי הוא מבדק אישיות הבוחן מהן תכונות האישיות שלך.
  4. מפגשי סיכום והסקת מסקנות. מטרת המפגשים לעזור לך להגיע לקבלת החלטות ביחס לכיוון המקצועי המתאים עבורך. במפגשים נפרוש בפניך את כל הפרטים שנאספו במהלך השיחה והאבחון התעסוקתי על מנת שתוכל להגיע למסקנה ולקבלת החלטה מושכלת. במפגש הסיכום נדבר אתך על האפשרויות הקיימות בעולם העבודה, כולל דרכים לרכישת המקצוע. נדבר אתך על מקומות הכשרה אפשריים עבורך.

במידה ותהיה מעוניין בתהליך ייעוץ ארוך יותר, כמובן תוכל לקבל שיחות ייעוץ נוספות שיעזרו לך להגיע לתכנון וליישום דרכך המקצועית.

ועוד דבר, גם אחרי הייעוץ תוכל להיות אתנו בקשר טלפוני לצורך התייעצות.

למה כדאי לעבוד איתי?

אייקון אדם חושב

פיתוח
מנהלים

אייקון שיחה

מענה טלפוני
לאחר סיום התהליך

אייקון ידיים עם לב

התהליך נעשה
איתי באופן אישי

אייקון מטרה

הצלחה
בהשגת היעדים

אייקון סימן בוצע

שאלונים
ומבחנים יחודיים

אייקון דיפלומה

ד"ר לפסיכולוגיה
תעסוקתית

מלאו את הפרטים