גיוס מיון והשמת עובדים

גיוס מיון והשמת עובדים

תוכן עיניינים

למכון טריגר ניסיון רב בביצוע מבחני מיון למועמדים. עבדנו עבור ארגונים ועבור עסקים גדולים וקטנים. בחנו מועמדים לתפקידי ניהול ולתפקידים מקצועיים רבים. יש בידינו מבחני מיון מתקדמים. נוכל לבנות את מערך המיון המתאים לכם. 

להשארת פרטים לחץ/י כאן.

תיאור העיסוק

לפני תחילת תהליך גיוס מיון והשמת עובדים עליכם, בארגון, להגדיר מה הן הדרישות מהמועמד. יש ארגונים שיש להם תיאורי עיסוק כתובים ויש כאלה שלא. רצוי שאתם בארגון תנסחו תיאור עיסוק המשלב קריטריונים איכותניים וכמותניים. אם אין לכם בארגון תיאורי עיסוק אפשר להכין עבורכם הגדרה מידית על ידי ריאיון האנשים המתאימים בארגון. רצוי שתיאור העיסוק ייתן תיאור כללי של התפקיד, מיקומו בהיררכיה הארגונית, דרישות קודמות (ידע, השכלה וניסיון), ותכונות אישיות.

גיוס מועמדים

שלב גיוס המועמדים הוא קריטי. אם לא תצליחו להביא מועמדים טובים, בסופו של התהליך לא תוכלו לקבל עובד טוב. גיוס המועמדים נעשה באמצעות כמה דרכים. גיוס דרך פרסום ישיר באינטרנט; חבר מביא חבר, קידום מועמדים מתוך הארגון, פניה אל ארגונים מוסדיים כמו מרכזי צעירים, מרכזי תעסוקה ושירות התעסוקה; וקבלת מועמדים מלשכות תעסוקה פרטיות (חברות השמה). אם יש לכם בארגון מחלקה מקצועית למשאבי אנוש תוכלו לעשות בעצמכם את שלב גיוס המועמדים. אם לא, תוכלו לקבל את השירות ממכון המיון.

גיוס מיון והשמת עובדים בהמשתנה

מיון מועמדים

ישנה טענה שמי שמתקבל לעבודה הוא לא המועמד הטוב ביותר, אלא המועמד שיודע להציג עצמו בצורה הטובה ביותר. אתם בוודאי רוצים לקבל את המועמד הטוב ולא את זה שיודע להציג עצמו הכי טוב.

כלי המיון הנפוץ ביותר הוא ראיון קבלה לעבודה. כמעט לא קיים מצב שבו מקבלים מועמד לעבודה ולא מראיינים אותו. המחקרים מראים שמרבית ראיונות קבלה לעבודה אינם מהימנים ואינם תקפים – פשוט לא טובים. את זה אפשר לתקן ולשפר. יש שיטות להעלאת מהימנות ותוקף ראיון קבלה לעבודה.

אולי גם אתם, כמו ארגונים רבים, שולחים את המועמדים המובילים למבדקים במכון למבחני מיון.

איך תחליטו באיזה מכון מיון להיעזר?

 

להלן השאלות שאתם צריכים לשאול את המכון כדי להחליט אם הוא מתאים לכם:

לידיעתכם תחום האבחון והמיון באמצעות מבחנים פסיכומטריים, פסיכוטכניים, פסיכולוגיים, מעוגן בחוק הפסיכולוגים (רק למומחה בתחום המיון מותר להוציא חוות דעת פסיכולוגית של מבדקי מיון). יישום החוק כפוף למשרד הבריאות. על פי חוק (במקביל למקצוע הרפואה) יש דרגות התמחות: (1) מתמחה – אינו רשאי לחתום על דוח פסיכולוגי, (2) מומחה – רשאי לחתום. (3) מדריך, מומחה בכיר – הדרגה הגבוהה ביותר ברמת ההתמחויות, כמובן רשאי לחתום.

תשאלו:

מי המומחה שמעביר את המבחנים?

מי המומחה שעושה את האבחון והפירוש של המבחנים?

מי המומחה שכותב את חוות הדעת הסופית?

אם קיבלתם תשובות משביעות רצון לשאלות אלו תוכלו לבחור במכון – לא חשוב אם הוא גדול או קטן. לעיתים דווקא מכון גדול נעזר בתהליך המיון בעובדים שאינם פסיכולוגים או אינם מומחים.

השמת מועמדים

שלב השמת המועמד הוא חשוב מאוד. גם המועמד הטוב ביותר עלול להיכשל אם לא קולטים אותו לארגון כמו שצריך. מומלץ לבנות תכנית קליטה עם קריטריונים, תכנים ולוחות זמנים.

למה כדאי לעבוד איתי?
אייקון אדם חושב

פיתוח
מנהלים

אייקון שיחה

מענה טלפוני
לאחר סיום התהליך

אייקון ידיים עם לב

התהליך נעשה
איתי באופן אישי

אייקון מטרה

הצלחה
בהשגת היעדים

אייקון סימן בוצע

שאלונים
ומבחנים יחודיים

אייקון דיפלומה

ד"ר לפסיכולוגיה
תעסוקתית

מלאו את הפרטים
פוסטים על התהליך
מרצה בסדנה

סדנת מנהיגות

אם אתה יכול לעשות את כל העבודה לבד אינך זקוק לאנשים נוספים. אם לא, הרי אתה חייב להעסיק אנשים תחתיך ולנהל אותם. תפקידו של מנהל

קרא עוד »
ספר נהל את אישיותך - גרי

משפטים חכמים מהספר שלי

נהל את אישיותך בטיפוס על סולם ההצלחה "בכל  אחד מאתנו חבויים כוחות הרבה יותר חזקים ממה שאנחנו חושבים". "בחברת השפע רוב האנשים אינם רעבים. אבל

קרא עוד »