הכנה לראיון עבודה

הכנה לראיון עבודה

תוכן עיניינים

מהי הכנה לראיון עבודה ומתי כדאי לעשות אותה?

בעולם הכוחני והתחרותי, כדי לעבור בהצלחה ראיון עבודה, אתה צריך להיות אלוף. לנצח מתחרים אחרים. עליך להבליט את הייחודיות שלך. אתה צריך ללמוד איך לבנות את התדמית של המועמד המתאים – בדיוק את האדם שהם מחפשים.

אתה צריך לדעת לשווק ולמכור את עצמך. כבר לא מספיק שתדע "לספר על עצמך" (אם כי גם על זה נעבור אתך). וגם נעבוד אתך על חיזוק הבטחון העצמי. 

להשארת פרטים לחץ/י כאן


האם אתה יודע מהן השאלות שרובם נכשלים בהן?

בראיון עבודה אתה, וגם את, נמצאים מול מתחרים אחרים. לא מספיק להיות בעל מקצוע טוב. צריך להיות מרואיין טוב. האם אתה יודע להיות מרואיין טוב?

אנחנו נעזור לך. מראיין מומחה משלנו יעזור לך להגיע במיטבך לראיון הבא. תדע לענות על שאלות קשות. תדע מה להגיד ומה לא להגיד.

כדאי לך לבוא להכנה גם אם הצלחת בעבר לעבור ראיון עבודה, ובודאי אם כבר נכשלת, או שזה הראיון הראשון שלך.

פתחנו במיוחד בשבילך את האפשרות לבוא לייעוץ במכון או לקבל ייעוץ מרחוק באמצעות ZOOM.


מהי הכנה לראיון עבודה?

ההכנה לראיון עבודה תתן לך כלים להצלחה בראיון, תדע איך לענות על שאלות, תדע איך להציג את היתרונות שלך, תדע איך לעקוף את נקודת החולשה שלך ותעלה את הבטחון העצמי שלך. בהכנה לראיון עבודה אתה נפגש עם מראיין מומחה שכבר ריאיין בעצמו מועמדים עבור ארגונים ועסקים רבים. בהכנה לראיון אתה תתאמן שוב ושוב על התשובות שיכולות לעזור לך לעבור בהצלחה את הראיון הבא שלך. ובנוסף לכך, בהכנה לראיון, המומחה יאבחן את נקודות החולשה שלך כדי שתוכל לחזק אותן. ההכנה לראיון נותנת כלים מעשיים איך להצליח בראיון ובכך גם מעלה את תחושת הביטחון שלך.

האם גם אני צריך להגיע להכנה לראיון עבודה?

התפקיד הבא שתרצה להשיג הוא בוודאי מאוד חשוב לך, גם אם עדיין אין לך מועד לראיון, וכמובן אם יש לך מועד. במידה שאתה מרגיש תחושה של חוסר בטחון וחששות לקראת הראיון אז מומלץ לך לחזק את הסיכויים שלך בעזרת הכנה לראיון עבודה.

קבלה לעבודה

מה ההכנה לראיון עבודה יכולה לתת לי?

הראיון הבא יכול לקבוע את העתיד שלך. אם תהיה לך עבודה או לא. הוא יכול לקבוע את המצב הכספי שלך ולהשפיע על המשפחה, על ההתפתחות המקצועית ועל שביעות הרצון שלך מהחיים.

אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאתה באמת רוצה להצליח בראיון כי הוא יכול לקבוע את העתיד שלך. תזכור שאתה לא היחיד שניגש לראיון העבודה. תמיד ישנם מועמדים נוספים. אבל רק אחד מתקבל. חלק מהמועמדים אולי טובים ממך וחלקם לא. אבל מי שיתקבל לעבודה לא בהכרח יהיה המועמד הטוב ביותר. פעמים רבות מתקבל המועמד שיודע לעשות את הרושם הטוב ביותר.

5 סיבות שבגללן כדאי לך להגיע להכנה לראיון עבודה !

  1. בראיון עבודה אתה נפגש עם מראיין מומחה ומנוסה שריאיין מנהלים ובעלי מקצוע רבים. זכור, הוא הרבה יותר מנוסה ממך במפגש של מראיין מול מרואיין. מולו אתה צריך להתמודד ולשכנע אותו שאתה הוא המועמד המתאים ביותר מבין כל שאר המועמדים. הכנה לראיון עבודה נותנת לך יתרון. הכנה לראיון נותנת לך כלים איך להתמודד מול המראיין המומחה.
  2. בראיון עבודה למראיין יש יתרון גדול בכך שהוא שולט במידע הקשור בדרישות התפקיד. אתה צריך לדעת איך לעבור את הראיון גם כשיש לך נחיתות בידיעה מהו תוכן התפקיד. הכנה לראיון עבודה מלמדת אותך שיטות איך להציג את עצמך ואיך לענות על השאלות שעולות בראיון עבודה.
  3. בראיון עבודה אתה לא רואה את עצמך. המראיין כן רואה אותך. לכך מציעים לך להתאמן מול ראי. אבל גם מול הראי אין לך הערכה ממש טובה איך אתה נראה בעיני המראיין. בהכנה לראיון עבודה אתה יושב מול הפסיכולוג התעסוקתי שיש לו ניסיון רב כמראיין עבור ארגונים רבים. הפסיכולוג התעסוקתי יוכל לאבחן את נקודות החוזק ואת נקודות החולשה שלך ולעבוד אתך על הנושאים הדורשים חיזוק.
  4. בראיון עבודה עולות שאלות. שאלות קשות, שאלות מביכות, שאלות מפתיעות, שאלות על התכונות השליליות שלך ושאלות על רמת השכר שאתה רוצה. כל שאלה כזו יכולה להפיל אותך. יש שאלות שהן ידועות ומוכרות. שאלות שתמיד שואלים אותן. אולי אתה לא מכיר את כולן? בהכנה לראיון עבודה נעבוד איתך על רשימה של שאלות נפוצות העולות כמעט בכל ראיון עבודה, וניתן לך הביתה דף עם שאלות רבות נוספות כדי שתוכל להתאמן. בנוסף לכך יש שאלות מפתיעות. לכל מראיין יש את "ארסנל" השאלות שרק הוא שואל אותן. אלו שאלות שלא תוכל להתכונן אליהן. אבל בהכנה לראיון עבודה תוכל ללמוד אסטרטגיות להתמודדות עם שאלות כאלו.
  5. המחזאי שייקספיר אמר ש"כל העולם במה וכל הגברים והנשים שחקנים הם". דע לך שגם ראיון עבודה הוא במה. אז אנחנו לא אומרים שאתה צריך להיות שחקן. אבל אנחנו כן אומרים שעל הבמה הזו אתה צריך להתנהל במומחיות בדיוק כמו ששחקן מופיע בהצגה. וכל שחקן עושה הרבה חזרות לפני שהוא עולה על הבמה. בהכנה לראיון העבודה אתה עושה חזרות. מול הפסיכולוג התעסוקתי אתה מתרגל שוב ושוב ושוב את "התפקיד" שלך כמרואיין.
אישה בהכנה לראיון עבודה (4)

5 סוגי האנשים שמגיעים להכנה לראיון עבודה!

  1. אם אתה באמת שאפתן ומאמין ביכולותיך ואתה מתכונן להגיע לראיון העבודה הראשון שלך בתחום מקצוע שרכשת ועדיין לא התנסית בו. אתה עומד מול הזדמנות להתחיל לעבוד במקצוע שעדיין אין לך בו ניסיון (ותזכור תמיד שואלים אותך מה הניסיון שלך – ולך אין ניסיון) אז הכנה לראיון עבודה ממש הכרחית עבורך. יש דרכים להציג את חוסר הניסיון שלך. ותזכור כולנו התחלנו לעבוד במקצוע בלי שהיה לנו ניסיון.
  2. אם אתה מנוסה וכבר נכשלת בראיון עבודה. לרוב אתה לא יודע למה נכשלת. כי לא אומרים לך. ויתכן שנכשלת יותר מפעם אחת. אתה חייב לבדוק את נקודות החוזק והחולשה שלך. ואת זה תוכל לעשות רק בהכנה לראיון עבודה. ההכנה לראיון עבודה כוללת סימולציות רבות מול פסיכולוג תעסוקתי בעל ניסיון רב שעבד כמראיין עבור חברות רבות ומגוונות. הוא יכול לבדוק מהן נקודות החולשה שלך ולחזק אותך.
  3. כדאי לך מאוד להגיע להכנה לראיון עבודה אם אתה עומד מול ראיון עבודה לתפקיד שהוא מאוד חשוב. תפקיד שיכול לשנות את החיים שלך. גם אם יש לך הרבה ניסיון בראיונות עבודה, אתה מרגיש טוב בראיונות, ועברת כבר הרבה כאלה, אז כדאי לך לעשות את כל מה שאתה יכול כדי לא לפספס את התפקיד שיכול להיות "הזדמנות חייך".
  4. אם עברו הרבה שנים מאז שהיית בראיון עבודה אז כדאי שתגיע להכנה לראיון עבודה. זה שהיית עובד מצטיין במקום העבודה האחרון שלך עדיין לא מבטיח לך שתעבור את הראיון הבא. יש הבדל גדול בין התפקוד כמתראיין בראיון עבודה לבין התפקוד בעבודה עצמה.
  5. אם יש לך חששות, תחושת חוסר ביטחון וספקות לגבי ראיון העבודה הבא מומלץ שתגיע להכנה לראיון עבודה. בפסיכולוגיה אנחנו יודעים שאי-אפשר להסתיר את חוסר הבטחון. גם אם תנסה להסתיר אותו הוא יהיה שם. מראיין טוב יכול לקלוט את חוסר הבטחון שלך. ההכנה לראיון עבודה מעלה את הבטחון העצמי. זה טבעי שגם בראיון העבודה הבא תרגיש לחץ ותחושת חוסר בטחון. אבל אחרי ההכנה צפוי שתרגיש יותר בטוח כי הכנת תשובות לשאלות קשות ותתרגל שוב ושוב איך להציג את עצמך.

לסיכום, נכון יש היום באינטרנט, בחינם, עצות איך להתכונן לראיון עבודה, ואנחנו מציעים לך להתאמן גם לפי העצות האלו. אבל בהכנה לראיון עבודה אתה יושב מול מראיין מומחה שיכול לעזור לך לתקן נקודות חולשה.

מה אקבל בהכנה לראיון עבודה?

בהכנה לראיון עבודה אתה יושב פנים מול פנים עם המומחה שלנו – בדיוק כפי שקורה בראיון עצמו. המומחה שיש לו ניסיון רב כמראיין מכיר אותך במהלך המפגש. הוא מסביר לך את העקרונות איך להצליח בראיון עבודה. בנוסף לכך הוא עובד אתך בדיוק על הנקודות הייחודית לך לקראת הראיון הבא. אלו נקודות שמוגדרות על פי האישיות והניסיון שלך ועל פי התפקיד אליו אתה מיועד. לדוגמה, יש הבדל להכנה שתעבור אם אתה מועמד לתפקיד מנהל, איש הייטק, או איש מכירות.

הינה כמה מהעקרונות עליהן נתמקד בהכנה לראיון העבודה:

  1. מהן ההכנות שאני צריך לעשות לפני הראיון?
  2. מה עלי להגיד כתשובה ל"ספר על עצמך"?
  3. איך עלי להתמודד עם שאלות קשות ולא נעימות?
  4. איך עלי להציג את התכונות הגרועות והטובות שלי?
  5. איך עלי לנהל משא ומתן על השכר שאני רוצה לקבל?
  6. האם להגיד את האמת, את כל האמת, ורק את האמת?
  7. מהי שפת הגוף הנכונה בראיון?
  8. מה עלי להגיד כשהראיון מסתיים?

אלו רק מעט מהעקרונות עליהם נדבר אתך בהכנה לראיון עבודה.

ההכנה מתאימה לכל התפקידים.

לדוגמה, שלושה תפקידים: ניהול, מכירות והייטק.

איך תתכונן אם אתה ניגש לראיון לתפקיד ניהולי?

יש הבדל גדול אם אתה ניגש לתפקיד ניהולי בכיר או זוטר. כמובן נכין אותך בהתאם לתפקיד אליו אתה מיועד. להלן מספר נושאים עליהם נדבר אתך בהכנה לראיון עבודה:

  1. איזה סוג מנהל אתה? ומדוע?
  2. ספר על אירוע בו היו לך חילוקי דעות עם המנהל שלך ואיך פתרת זאת?
  3. תן דוגמה לאירוע בו היה עליך לתפקד תחת לחץ.
  4. מהם הקווים האדומים שלך אותם אינך מוכן לעבור בכל מצב?
  5. מהי הדרך שלך להוביל אנשים?
  6. האם יש לך כושר מנהיגות? הסבר תשובתך!

ועוד שאלות רבות נוספות ייחודיות לתפקיד מנהל.

שיחת זום

איך תתכונן אם אתה ניגש לראיון לתפקיד איש מכירות?

כאיש מכירות אתה צריך להוכיח שליטה ויכולת להשפיע ולמכור. יש כמה תורות חשובות בתחום המכירות אותן אתה חייב להכיר, וכן עליך להוכיח את היכולת שלך בתחום. לדוגמא נושאים חשובים עליהם נדבר אתך בהכנה לראיון עבודה:

  1. תמכור את עצמך. תוכיח לי שאתה מתאים לתפקיד?
  2. האם אתה יכול להבחין בין סוגים שונים של לקוחות? תן דוגמאות של סוגי לקוחות ואיך פעלת מול כל אחד מהם.
  3. מה דעתך על המשפט "למכור קרח לאסקימוסים"?
  4. ספר על אירוע בו לא הצלחת למכור ואיך היית עושה זאת אחרת כדי להצליח?
  5. מהן התכונות של איש מכירות טוב?

ועוד שאלות רבות נוספות ייחודיות לתפקיד איש מכירות.

איך תתכונן אם אתה ניגש לראיון לתפקיד בהייטק?

יש מגוון רחב ועצום של תפקידי הייטק עם התמחויות רבות ושונות. בהנחה שאתה מועמד לתפקיד שיש לך בו ידע ומיומנות אתה עדיין צריך להוכיח את היתרונות הייחודיים שלך. לדוגמא:

  1. תן דוגמא לבעיה מורכבת שרק אתה הצלחת לפתור וקיבלת על כך שבחים.
  2. ספר איך השתלבת בצוות עבודה. מה היה תפקידך בצוות ואיך תרמת להצלחת הצוות?
  3. מבחינה מקצועית, מעבר לתפקידך המוגדר, מה אתה יודע על המערכת כולה שבתוכה אתה עובד? תן דוגמא.
  4. מה יכולת הלמידה שלך? תן דוגמא

ועוד שאלות רבות נוספות ייחודיות לתפקיד.

למה כדאי לעבוד איתי?
אייקון אדם חושב

פיתוח
מנהלים

אייקון שיחה

מענה טלפוני
לאחר סיום התהליך

אייקון ידיים עם לב

התהליך נעשה
איתי באופן אישי

אייקון מטרה

הצלחה
בהשגת היעדים

אייקון סימן בוצע

שאלונים
ומבחנים יחודיים

אייקון דיפלומה

ד"ר לפסיכולוגיה
תעסוקתית

מלאו את הפרטים
פוסטים על התהליך
מרצה בסדנה

סדנת מנהיגות

אם אתה יכול לעשות את כל העבודה לבד אינך זקוק לאנשים נוספים. אם לא, הרי אתה חייב להעסיק אנשים תחתיך ולנהל אותם. תפקידו של מנהל

קרא עוד »
ספר נהל את אישיותך - גרי

משפטים חכמים מהספר שלי

נהל את אישיותך בטיפוס על סולם ההצלחה "בכל  אחד מאתנו חבויים כוחות הרבה יותר חזקים ממה שאנחנו חושבים". "בחברת השפע רוב האנשים אינם רעבים. אבל

קרא עוד »